Аналіз
результатів
проведення науково-практичної інтернет-конференції
«Інноваційна
діяльність в педагогічному просторі
дошкільного
навчального закладу»
З 04 по 08 лютого 2014 року на сайті центру
методичної та соціально-психологічної служби управління освіти Кіровоградської
міської ради, сайті дошкільних навчальних закладів міста Кіровограда відбулася
перша інтернет-конференція педагогів дошкільних навчальних закладів «Інноваційна
діяльність в педагогічному просторі дошкільного навчального закладу» за тематичними напрямками:
1.
Управління якістю дошкільної освіти в
контексті інноваційного підходу.
2. Методичні аспекти забезпечення
реалізації інноваційної діяльності в дошкільному навчальному закладі.
3. Інноваційні
моделі побудови компетентісно-орієнтованого освітнього процесу в дошкільному
навчальному закладі.
Конференцію проведено з метою висвітлення змін щодо
створення належних організаційно-структурних, соціально-психологічних,
науково-методичних умов для оновлення змісту, форм, методів та засобів
освітньо-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах, шляхом
узгодженого, системного управління порядком здійснення інноваційної діяльності.
В
ході роботи конференції було створене віртуальне комунікативне середовище для обговорення
актуальних проблем організації інноваційної діяльності в практиці
роботи сучасного дошкільного закладу. У роботі конференції взяли участь педагоги
дошкільних навчальних закладів міста та області. Тривалість заходу – 5 днів.
Інтернет-конференцію організовано у відкритому форматі – всі
відвідувачі мали доступ до читання доповідей та дискусії та проведено у вигляді форуму, в режимі чату (тобто реального спілкування між учасниками в
режимі листування). Інтернет-конференція проводилась цілодобово, що дозволило кожному учаснику працювати у зручний для нього час і в зручному
місці незалежно від
віддаленості регіону. Доповідачі отримали можливість для ретельної підготовки відповідей на питання.
В роботі конференції взяли участь педагоги з 18
дошкільних навчальних закладів міста та методист ЦМСПС Бабіч Н.О., що свідчить
про недостатню кількість участі дошкільних навчальних закладів міста в
проведеному заході.
Всього на сайті розміщено 31
статтю таких навчальних закладів: ЦМСПС, ДНЗ №14, ДНЗ №19, ДНЗ №24, ДНЗ №27,
ДНЗ №31, ДНЗ №37, ДНЗ №43 , ДНЗ
№46, ДНЗ №48, ДНЗ №52, ДНЗ №54, ДНЗ №61, ДНЗ №67, ДНЗ №69, ДНЗ №71, ДНЗ №72, НВО «Ліцей-школа-дошкільний
навчальний заклад «Вікторія-П», НВО «Школа козацько-лицарського виховання І-ІІ
ступенів № 21–
суспільно-гуманітарний ліцей – дошкільний навчальний заклад», ДНЗ № 2, 3 м. Світловодськ, Кіровоградської області.
Найактивнішими були педагоги дошкільних
навчальних закладів № 31 – 4
статті, № 43 – 2 статті, № 54 – 2 статті, № 61 – 2 статті, № 69 – 2 статті, №
72 – 2 статті.
Нажаль не взяли участь в
конференції завідувачі дошкільних навчальних закладів. Не виявили активність
вихователі-методисти, музичні керівники, інструктори фізичного виховання,
психологи, вчителі-логопеди дошкільних навчальних закладів.
Проведення інтернет-конференції
дозволило учасникам докладно ознайомитися з матеріалами конференції,
підготувати питання і проаналізувати відповіді, дати відповідні коментарі. Найактивнішими
в обміні думками, поглядами, переконаннями були педагоги дошкільних навчальних
закладів № 1 «Барвінок», 3, 14, 22, 24, 27, 29, 31, 52, 54, 60, 61, 63, 67, 69,
71, 72, 73.
Слід відзначити роль адміністрації тих дошкільних
навчальних закладів, які самі взяли участь в обговоренні статей та організували
відповідну роботу серед працівників колективу, зокрема: ДНЗ № 1 «Барвінок», 4,
14, 22, 24, 27, 29, 43, 61, 69, 71, 72, 73, НВО «Ліцей-школа-дошкільний
навчальний заклад «Вікторія-П», НВО «Школа козацько – лицарського виховання
І-ІІ ступенів №21 – суспільно-гуманітарний ліцей – дошкільний навчальний заклад».
Проведена інтернет-конференція викликала
зацікавленість у педагогів не лише міста Кіровограда, а й Кіровоградського
району та області.
Перевага проведеного
заходу у формі науково-практичної інтернет-конференції в тому, що забезпечила:
- широкий обсяг аудиторії-користувачів різних категорій
зацікавлених у тематиці конференції;
- незалежність від географічного
розташування – участь в інтернет- конференції брали користувачі з різних міст, що
дозволило значно розширити
межі наукової співпраці
в глобальній мережі;
- доступність – брали участь в інтернет-конференції не приїжджаючи в місто, виславши за
допомогою електронної пошти усі необхідні матеріали для розміщення їх в конференції;
- економія часу та фінансових ресурсів;
- кожен користувач мережі Інтернет мав змогу ознайомитись з матеріалами
конференції та приєднатися до обговорення даної тематики, задати свої питання
автору статті чи висловити свою думку щодо даного напрямку роботи;
- участь значної кількості компетентних
осіб зацікавлених в тематиці, яку запропоновано на розгляд інтернет-конференцією,
дозволило досягнути
значної ефективності та результативності в процесі професійної діяльності.
Разом з тим під час організації та проведення інтернет-конференції
організатори та керівники зіткнулися з проблемою, яка суттєвий вплив на розвиток подій не
мала та її вирішення значно полегшило б
організацію й проведення заходу.
Однією
з таких проблем є ситуація пов’язана з неналежним рівнем послуг Інтернету в
дошкільних навчальних закладах міста.
За результатами обговорення матеріалів науково-практичної
інтернет-конференції з урахуванням пропозицій від дошкільних навчальних
закладів прийняті відповідні рекомендації.
ЦМСПС управління
освіти Кіровоградської міської ради
Рекомендації інтернет-конференції
«Інноваційна
діяльність в педагогічному просторі
дошкільного
навчального закладу»
Центру
методичної та соціально-психологічної служби:
- постійно залучати педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів
до участі у в різних формах методичної роботи;
- для забезпечення необхідного рівня професійної підготовки педагогів
дошкільних навчальних закладів направляти їх, при потребі, на курси підвищення
кваліфікації з метою отримання відповідного свідоцтва;
- постійно вивчати, узагальнювати і впроваджувати педагогічний досвід щодо
використання інноваційних технологій в практиці роботи педагогів дошкільних
навчальних закладів міста.
Керівникам дошкільних навчальних закладів:
- опрацювати Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої
діяльності (Наказ Міністерства освіти і науки України 07.11.2000 № 522 (у
редакції наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
30.11.2012 № 1352);
- постійно проводити науково-практичні конференції, педагогічні читання для
актуалізації і поглиблення знань із зазначеної проблеми, семінари-практикуми та
круглі столи для розкриття технологій роботи з навчальним змістом у дошкільних
навчальних закладах;
- щорічно здійснювати замовлення для проходження курсів підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів, здатних успішно впроваджувати інноваційні
технології в практику роботи;
- щорічно проводити моніторинг професійної готовності педагогічних кадрів
до роботи впровадження інновацій з метою вдосконалення та корегування змісту
методичної роботи;
- постійно творчо співпрацювати з науково-педагогічними працівниками та
методистами ЦМСПС, КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», державного
педагогічного університету імені Володимира Винниченка;
- відпрацьовувати системи впровадження інноваційних педагогічних технологій
в практику роботи дошкільного навчального закладу;
- з метою підвищення якості дошкільної освіти продовжувати поповнювати
матеріально-технічну базу дошкільних навчальних закладів, беручи участь у Всеукраїнських
проектах та конкурсах.
- проводити моніторинг ефективності
впровадження інновацій, розроблених педагогічними колективами дошкільних
навчальних закладів;
- наявність наступності, перспективності між дошкільною і початковою
ланками освіти щодо здійснення інноваційної діяльності;
- створити бази даних щодо впровадження
освітніх і педагогічних інновацій у дошкільних навчальних закладах;
- активна і
систематична участь педагогів дошкільного закладу в роботі методоб’єднань,
творчих груп, семінарів, інших методичних заходів.
Педагогам дошкільних
навчальних закладів постійно:
- під час використання інноваційних педагогічних технологій в організації
освітньо-виховної роботи враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей,
нахили, здібності і потреби;
- формувати загальнокультурну, соціальну, комунікативну, інформаційну,
громадянську, технічну та здоров'язберігаючу компетенції вихованців;
- підтримувати і розвивати мотивації навчально-пізнавальної і творчої
діяльності дітей під час організації освітньо-виховного процесу;
- впроваджувати наукові новації, кращий досвід з питань розвитку дітей
раннього і дошкільного віку в практику роботи навчальних закладів, соціальних,
психологічних служб та родинного виховання;
- підвищувати власну професійну компетентність шляхом участі в різноманітних
науково-методичних заходах і в самоосвітній діяльності, реалізуючи індивідуальний
план професійного розвитку.
|